woensdag 9 juli 2014

KRO's Over de streep: Heidy Torrelli

Heidy is sinds 2013 actief als Challenge Day Leader, een ‘baan’ die haar past als een jas. Ze stapt graag buiten haar ‘comfortzone’: 'Ik heb twee grote passies. Het ene is leren en ontwikkelen. Ik kan er geen genoeg van krijgen en het maakt niet uit welk onderwerp het is. Boogschieten, kitesurfen, ijshockeyen, wiskunde, dansen, hoe het menselijk lichaam werkt, hoe mensen denken, meubels maken…Zolang ik nieuwe dingen leer en nieuwe werelden ontdek, voel ik me gelukkig. Het andere is echtheid. Als ik een ruimte neer kan zetten waarin iemand zich veilig genoeg voelt om maskers af te zetten of muren te laten vallen, en daarmee zichzelf durft te laten zien, dan voel ik me dankbaar. Dat zijn de momenten waarop ik het meest voel dat ik doe waar ik voor leef.’

Dromen en doen
De twee grootste helden en voorbeelden van Heidy zijn Nelson Mandela en Gandhi. 'Ik hield al spreekbeurten over ze toen ik op de middelbare school zat! Zij zagen dat het anders kon en hadden de moed om daar niet alleen over te dromen maar ook te gaan doen - en ze gaven niet op totdat die droom werkelijkheid was geworden. Ze bleven trouw aan zichzelf en aan hun dromen. Mijn droom is een wereld waarin we allemaal verbonden zijn met onszelf en de mensen om ons heen. Daar hoop ik elke dag dat ik met jongeren in een gymzaal sta, iets aan bij te dragen. Het doel is dat mensen hun maskers afzetten en echt met elkaar verbinden. We zijn van binnen allemaal zo hetzelfde - we hebben allemaal gevoelens, we willen allemaal gelukkig zijn, geliefd zijn, een verschil maken - als je dat echt ziet, dan wil je elkaar geen pijn meer doen, maar groter maken. Ik zie dat iedere dag gebeuren bij de leerlingen waarmee we mogen werken. En met ze werken vind ik heerlijk.  Ik hou ook van die rauwheid, die energie, de opmerkingen die ze maken, de humor - ik geniet daar van. Ze zijn zo moedig: Ze voelen heel goed van binnen waar het echt om gaat, en waar wij als volwassenen ons dan nog wel eens tegen laten houden door ons imago, durven zij zichzelf helemaal te laten zien. Ze zijn een voorbeeld voor ons allemaal. Ik ben echt dankbaar dat ik dit werk mag doen.'
Wensen en ambities
Naast de wereld verbeteren en een verschil maken, heeft Heidy nog veel meer wensen en ambities: 'Een boek schrijven. Mama zijn. De aarde zien vanaf de ruimte. Leven vanuit mijn eigen ritme. Een huisje op de Ouderkerkerdijk in Amsterdam. Avonturen beleven met vrienden. Gelukkig zijn. Heel veel mensen groter mogen maken. Maar misschien wel vooral, dat als ik aan het eind van mijn leven terugkijk, ik elke dag heb ervaren hoe verbonden ik ben met alles en iedereen om me heen.’
Geboren: Arnhem, 5 november 1979
Studie: Academie voor Lichamelijke Opvoeding (ALO, Amsterdam), Opleiding Systematisch werken in Organisaties en vele trainingen en workshops op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, waaronder de intensieve workshops die door de eigenaren van Challenge Day worden gegeven aan volwassenen, de zogeheten Be The Change workshops. Daarnaast is ze, samen met Lino, door de beste trainers van Challenge Day opgeleid tot Leader.
Overig: Naast Challenge Day Leader is ze trainer bij De Droomfabriek.

Dit bericht is gepubliceerd door KRO, bekijk het hier


Zie Heidy live tijdens de conferentie over pesten, meld je nu aan op conferentieoverpesten.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten